Informacje epidemia COVID-19
Poniżej informacje odnośnie działań związaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Przyszło nam zmierzyć się z rzeczywistością, której nigdy wcześniej nie znaliśmy, przyszedł czas w którym zatrzymała się turystyka. Epidemia COVID-19 zmusiła nas do zawieszenia naszych wyjazdów (do końca czerwca 2020) i pozostania w domach. Jest to niezwykle trudna dla nas sytuacja, gdyż przygotowywanie dla Państwa a później wspólne wyjazdy naszymi autokarami czy to nasza ciężka praca ale i wielka pasja. Każdego dnia śledzimy sytuację, która panuje w Polsce, jak również na całym świecie, mając nadzieję, że jeszcze w tym sezonie uda nam się wyruszyć na wspólne wyprawy i wspólne pielgrzymowanie. Zależy nam na bezpiecznych podróżach, a co za tym idzie zadowoleniu i komforcie naszych klientów. Dlatego staramy się w sposób najbardziej korzystny dla Państwa, rozwiązywać problemy wynikające z wybuchu epidemii. Pragniemy poinformować Państwa, że wszystkie nasze działania są zgodne z zasadami przyjętej przez rząd RP „Tarczy Antykryzysowej”.
W przypadku imprez anulowanych Klientowi proponujemy wyjazd w innym terminie w tej samej cenie lub voucher potwierdzający wartość wcześniej zawartej umowy i wpłaconej kwoty, do wykorzystania na zakup nowej imprezy ważny do końca 2021 roku. Voucher jest zabezpieczony przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny do 100% wartości umowy.
Jeżeli Klient nie zgodzi się na przeniesienie wpłaconej kwoty na inny termin lub na voucher przysługuje mu zwrot wpłaconej kwoty i rozwiązanie umowy, zgodnie z wprowadzonymi przepisami – po upływie 180 dni + 14 dni na dokonanie zwrotu. Okres ten liczony jest od dnia odstąpienia od umowy o realizację imprezy turystycznej. Jest to zgodne z Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Bezpośrednio o tym mówi Art. 15k:
Art. 15k. Ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw
- Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, które to odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.
- Odstąpienie od umowy bądź jej rozwiązanie, o którym mowa w ust. 1, nie jest skuteczne w przypadku wyrażenia przez podróżnego zgody na otrzymanie w zamian od organizatora turystyki vouchera do realizacji na poczet przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna.
- Wartość vouchera, o którym mowa w ust. 2, nie może być niższa niż kwota wpłacona na poczet realizacji dotychczasowej umowy o imprezę turystyczną.
- Środki odpowiadające wpłatom na poczet realizacji umów o imprezy turystyczne, w stosunku do których zastosowanie znajdzie ust. 2, podlegają ochronie na wypadek niewypłacalności organizatora turystyki. Termin oczekiwania na zwrot wpłaconej kwoty nie wynika z naszej złej woli. Jest on spowodowany tym, iż Państwa pieniądze są wpłacone do naszych kontrahentów w związku z realizacją imprezy i sami oczekujemy na ich zwrot. Zachęcamy więc Państwa aby na dzień dzisiejszy wstrzymać się z wszelkimi działaniami związanymi z rezygnacją z wyjazdów, takie stanowisko przedstawia również UOKiK.
Ze swojej strony możemy Państwa zapewnić, iż stosujemy się do wszystkich obostrzeń i zaleceń Rządu w związku z przemieszczaniem się ludności.
Przy rezygnacji Klienta z imprezy na dalsze terminy niż anulowane, Klient zostanie obciążony kosztami wynikającymi z OWU i przysługuje mu zwrot w terminie 14 dni.
Dziękujemy wszystkim naszym klientom, którzy przenieśli swoje wyjazdy na późniejsze terminy i pozostali z nami w tej trudnej sytuacji. Kolejne decyzje dotyczące późniejszych terminów wyjazdów będziemy Państwu przekazywali na bieżąco, po ukazaniu się komunikatów uprawnionych do tego organów (Ministerstwo Zdrowia, UOKiK, GIS). Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.